Mopokortti

Mopokortti on pakollinen vuonna 1985 tai sen jälkeen syntyneille mopoilijoille. Mopokorttia ei vaadita, jos olet täyttänyt 15 vuotta ennen 1.1.2000. Kevyen nelipyörän – joihin mopoautot kuuluvat – kuljettamiseen vaaditaan kuitenkin aina AM-luokan ajokortti erityisehdolla 121.

AM-luokan ajokortilla, joka on myönnetty 19.1.2013 jälkeen, saat ajaa kaksi- ja kolmipyöräisiä mopoja, kun ajokortissa on merkintä erityisehdosta 120. Kevyttä nelipyörää saat ajaa AM-luokan ajokortilla, jossa on merkintä erityisehdosta 121. Pienitehoista polkimellista mopoa (enimmäisnopeus 25 km/h) saa ajaa ilman mopokorttia. Teoriakokeeseen pääset kuukautta ennen kuin täytät 15-vuotta ja olet suorittanut EAS-kurssin. Ajamaan pääset 15-vuotis syntymäpäivänäsi. Mopokorttia suorittaessa ei ole pakollista ajo-opetusta 1.7.2018 jälkeen.

Tarjoamme räätälöityjä koulutuspaketteja mihin sisältyy teoriat, ajo-opetusta tarvittava määrä sekä mopon käytön ajokokeessa. Lisätietoja koulutuspaketeita ja sen laajuudesta SOITA tai LAITA sähköpostia! ylastonautokoulu(ät)kolumbus.fi

Ilmoittaudu mopokurssille tästä!